Wie ich gestern in einem Stream sah (und heute nachgelesen habe), ist es möglich, im Early Game einige (wenn auch wenige) Sekunden an Zeit zu sparen. Hähh, wie geht denn das? Ganz einfach! Wir sammeln einfach schneller Mineralien ... Hmm, OK, und wie geht das? Mit folgendem simplen, aber APM-lastigen Trick:
Beobachtet man seinen Arbeiter (egal, welche Rasse) mal etwas genauer, so stellt man fest, dass dieser, sofern er sich ein Mineral gegrabscht hat, eine kurze Pause einlegt und erst danach dieses Mineral abliefert. Diese Pause dauert etwa eine halbe Sekunde.
Ziel ist es nun also, diese Pause auszulassen. Und genau dies kann man schaffen, indem man dem Arbeiter manuell Anweisungen gibt.
Da ich aber grad keine Zeit und Lust habe, das zu übersetzen und die meisten der 2 Leser dieses Forums der englischen Sprache zumindest ansatzweise mächtig sind, zitiere ich das ganze hier mal
Laber nich, zeig mir endlich diesen verdammten Trick!!!11
Methode 1:
Select a worker that just finished mining some minerals. He should have the 'Return Cargo' ability, which has the hotkey C by default. Hold shift and right click back to his mineral patch. Then as quickly as possible spam C followed by right click and repeat. The last command issued should be right click. Release shift, and repeat this with another worker.
The reason this works is quite simple. You are just queueing up many copies of the commands "Gather Minerals, Return Cargo, Gather Minerals, Return Cargo ...". Then rather than waiting for the AI to tell the worker to return cargo, the worker follows your instructions and returns the minerals immediately. However, if you end with return cargo, your worker will just wait at the CC after he goes through the whole queue. Hence, you should either end with right click, or keep extending the queue.
Methode 2:
Select a worker that is about to return minerals. Hold shift, and then hold C. Just spam right click on the appropriate mineral patch.
Holding C after shift effectively spams the Return Cargo command very quickly, as with making units. This method requires less effort and is limited only by your clicking speed. However, the extra 'C' presses will fill up your queue and your maximum amount of commands will be more limited. Also, often the last command will be Return Cargo, so make sure you add a right click at the end of the queue.
Methode 3:
This is more of a specialized method in order to get the worker to return quickly on the first trip (you can't execute the above methods until after they return). After a worker goes to mine, just shift+right click his mineral patch. It will make the worker run immediately back to the CC once his mining is done and continue mining. However, without using one of the above methods, the later trips will not be boosted.
The main use for this method imo is on mules. On some close patches, the mules will return an extra 30 minerals, but only if you use this trick on the first return (and boost the rest of the mining as well).
Wie man sich denken kann, erfordert dies einiges an Übung und hat viele APM zur Folge. Somit ist es natürlich nur im Early Game möglich, da man dort auch Zeit zum Klicken hat
Doch lohnt sich der ganze Aufwand denn überhaupt? Jein! Ob es einem die paar zusätzlichen Mineralien / eingesparten Sekunden wert ist, muss jeder selbst entscheiden. Hier mal ein kleiner Vergleich (die Stats habe ich aus dem Thread übernommen):
Gesammelte Mineralien nach 5 Minuten (mit zwei Arbeitern):
nahe Mineralfelder (normal): 495
nahe Mineralfelder (mit Trick): 530
Zusätzliche Mineralien: 35 (7% mehr)
entfernte Mineralfelder (normal): 440
entfernte Mineralfelder (mit Trick): 470
Zusätzliche Mineralien: 30 (6.5% mehr)
Dauer, um ein Mineral zu sammeln:
nahe Mineralfelder (normal): 6.74 sek
nahe Mineralfelder (mit Trick): 6.25 sek
Zeitersparnis: 0.49 sek
entfernte Mineralfelder (normal): 7.69 sek
entfernte Mineralfelder (mit Trick): 7.14 sek
Zeitersparnis: 0.55 sek
Quelle:
Team Liquid Forum